2010-08-11

Semester. På riktigt


Det här är bilden av frihet. Har lämnat barnen hos deras mormor och morfar. Fram till söndag em har jag ett superspäckat schema.
Jag ska:
Vara vaken hur länge jag vill.
Sova så länge/kort jag vill.
Äta vad och när jag vill. Och var jag vill.
Läsa böcker hur mycket jag vill.
Gå mina promenader när jag vill.
Kanske åka in till stan och strosa omkring. Eller kanske inte.
Se på tv hur mycket jag vill. Och vad jag vill.
Surfar hur mycket jag vill.
Sova mitt på dagen.

Puh! Jobbigt va?

7 kommentarer:

annannadesign sa...

Grattis! Det är lycka det!

Z sa...

Japp! Ren och skär!

Hökis sa...

Maj gad, det låter så najs. Jag vill å ha en sån semester :o)

Anonym sa...

Shit så skönt. Jag har arit barnfri i em, därav möjligheten till all frustrationsmotion, och det är lyxigt. // Anette

Bina sa...

Kommer du inte längta ihjäl dig efter dem?! Jag skulle aldrig frivilligt lämna bort kidsen så länge, vi försökte en gång jag och Sportfiskaren, men vi klarade oss bara utan dem i två nätter, sedan for vi och hämtade dem, tidigare än uppgjort!

Z sa...

Nej jag längtar inte ihjäl mig efter dem. När vi åkte till Teneriffa i 8 dagar gjorde jag det efter 6 dagar. Efter att i sex dagar legat och läst bok efter bok efter bok i en solstol vid en pool och gått långa strandpromenader hand i hand med mannen började jag längta efter dem. jag vet ju att de har det bäst flodhäst hos mamma och pappa och får göra en massa roligt med dem. Cykla, plocka bär i skogen, kolla på kräftor, bada... De klara sig utan mig och därför klarar jag mig utan dem! Att få detta andrum utan dem är nödvändigt för mig faktiskt. Det gör inte att jag älskar dem mindre än du älsra dina barn syrran. Det gör mig till en bättre mamma! Så jag ser fram mot att hämta hem dem igen på söndag, men tills dess bloggar jag, kollar lite på True Blood, sover lite, läser lite, funderar på om vi ska åka in till stan och kolla kulturfestivalen eller se ngn film... Jag tar en pause från mammalivet och lever lite härligt omammaliv!

KaosJenny sa...

Härligt med paus från mammalivet. Och listan på vad som ska göras låter verkligen underbar. Det låter som att alla kommer att vara nöjda med arrangemanget :-) Klokt att pausa ibland. Kram