2010-07-29

Hooked på Twilight

Jag är så fast. Jag fattar inte hur det gick till egentligen. I de däringa Twilight-böckerna. Jag tycker språket är simpelt, berättelsen är ganska ospännande. Men ändå. Är jag fast. Har läst den första klart och mer än hälften i den andra. Och nu ska jag se första filmen ikväll. Och kanske andra imorgon. Och jag tycker egentligen böckerna är småcorniga och alltför enkla. Men ändå är det ngt som gör att jag maniskt läser vidare. Kanske finns det mer finnig tonåring i mig än vad som syns. Liksom. Shit alltså. Typ. Ba.

2 kommentarer:

Perny sa...

Jag fastnade också för dom böckerna nyligen och jag håller med dig i mångt och mycket, det är ett simpelt språk men det är nog en av anledningarna att jag fastnade. Det var så enkelt att läsa, det krävdes inte så mycket av mig och hon avslutade nästan varje kapitel med en cliff hanger som gjorde att jag inte kunde sluta läsa. jag läste ut alla fyra på två veckor, tog en extra dag och läste boken om Bree tannent (en extra som handlar om en annan persons liv ur trejde boken) och jag ska ha maraton på filmerna på lördag.

Har full förståelse för att du fastnat för böckerna :) eftersom jag också gjorde det.

Hökis sa...

Jag var helt okontaktbar då jag läste dem. Det är nåt med de där vampyrerna...