2010-06-20

Att festa tre dagar i rad är inget för en gammal tant som jag

Men ibland är det värt det. Jag ljuger om jag säger att jag är pigg som en lärka. Jag är apsliten. Efter tre dagar i sus och dus. Att två dagar lämnat dansgolvet sist på mornarna runt 05-06 sätter sina spår. Tån är fortfarande avdomnad. Magen känns konstig. Hela kroppen känns inte riktigt närvarande. Men det har varit helt fantastiskt. Vilken explosion av kärlek! Vilken kärleksfest! Ett minne för livet! Och igår. Så vackra de var. Och vilket tal Daniel höll till sin Victoria. Jag grät, grät, grät och grät. De är så himla fina tillsammans. De bara utstrålar kärlek omkring sig! Tycker det borde vara mer kärleksfester som annordnas. Kärlek är verkligen något vi borde fira oftare med fester och konserter! Men idag, imorgon och resten av veckan. Sliten. Men lycklig. Så glad! Otroligt!

8 kommentarer:

Sus sa...

Vi har just suttit och tittat på klipp från svt play...och minsann...såg jag inte en snyggt par som gled in till middagen..;-)

Dagen var helt fantastiskt och lyckliga er som satt på fösta parkett!

KaosJenny sa...

Jösses vad roligt och det klart du har rätt i att kärleken ska firas oftare... Kram

Johanna sa...

Själv klarar jag knappt att vara upp till kl 24 om jag ska kunna vara människa dagen efter! ;-)

Vilket vackert bröllop! Det förvånar och gläder mig att det kändes så personligt, även för oss framför tv:n, trots att det också var offentligt. De var så fina, så vackra, så äkta... Och talet... snyft...

Sen tror jag att jag såg en viss person virvla förbi på dansgolvet också... ;-)

Bina sa...

Hmpf! Du är ju ingen tant! Från säkra källor har jag hört att du är 24 år ju!

En helt vanlig man sa...

Lånar dessa frågor från en väns blogg: Några av dem är riktigt bra.

*Hur kan Konungen vara så usel på att hålla tal? Okej för att han är dyslektisk, men det hindrar honom inte från att kunna prata med ett uns av flyt och spontanitet...
*Vad var det för hemska små ljud som Prins Daniel grymtade fram under sitt tal, medan han väntade på att applåderna skulle dö ut?
*Vad var det för medaljer som föräldrarna från Ockelbo hängt på sig?
*Hur tänkte Maudan när hon kammade ut håret i en fruktansvärt fluffig vinge på vänsterkanten?
*Varför hade prinsen från Ockelbo de där alldagliga, stora glasögonen på sig?
*Hur svettigt var det för SÄPO-vakterna att springa bredvid den kungliga vagnen?
* Varför har det danska hovets manliga medlemmar och enkannerligen prinsgemålen Henrik betydligt roligare festkläder än alla andra?
*När ska Kungen lära sig vad "XIV" står för? "Karl den ... eh... femtonde?... Johan". Vet han själv vilket nummer han är?
*Varför har jag aldrig använt ordet "enkannerligen" förut?
*Hur kan de en gång så söta Hagasessorna ha blivit så... osnygga? Prinsessan Birgitta ser ju rent läskig ut.
*Hur tänkte kommentatorerna när de sa att Ockelbo ligger i:
– Dalarna!
– Hm, nej, Hälsingland.... eller förlåt, Gästrikland.
*Vad ska Ebba von Sydow göra nu?
*Hur snabbt kan man trä på en människa en serafimerorder? Plötsligt stod Daniel där med blått band och säkert blått blod också.
*Varför fick inte Silvia, Victoria och Ewa säga något när deras karlar bredde ut sig under middagen?
*Kan vi snälla få slippa kunglig hysteri ett tag nu?

Anette sa...

Orkar ni ladda om till på fredag?

Z sa...

Anette: Klarar jag att vara ute fyra dagar i rad ska jag väl kunna klara av att ladda batteriet på fyra hela dagar???????!!!!! SÅKLART!
Och EHVM: Tack för alla frågorna. Men tyvärr får du inget svar. Men fortsätt vara nyfiken du.

En helt vanlig man sa...

Jag undrar mest om karl den femtonde Johan