2010-05-24

Runkgubben


Inte bara vackra (?) Blommor kommer fram i solen! Även fula gubbar. En kille på moppe åkte förbi mig för en stund sen när jag var på väg till tunnelbanan. Någont fick mig att reagera jag vet inte vad egentligen. Men när han nästan vände direkt blev jag genast vaksam. Jag kopplade ur lurarna och slog mannens nummer. När han sedan stannade med sin moppe vid bänken längre fram stannade jag också. Gjorde en snabb övervägning om jag skulle klara mig att slita mig loss från honom om jag skulle behöva. Nej. Och väntade på att mannen skulle svara. Inget svar. Då sätter sig killen ner på bänken och börjar runka! Jävla idiot! Då vänder jag mig om och ringer 112. När jag vänder på huvudet har han redan satt sig på moppen och åkt iväg. Polisen tar signalementet på moppekillen som åkte på en vinröd moppe, hade en grå mjukis tröja och svarta uttvättade mysbyxor. Så han skulle vara redo sa polisen... Sedan träffade jag en trevlig mormor med barnvagn som jag gjorde sälla med. Men när hon gått en annan väg vågade jag inte ta min vanliga genom skogen vid sjön. Så jag fick gå längs med vägen. Jävla runkkille som fick mig bli rädd och som får mig att inte känna mig helt säker nästa gång jag går den vägen. Så det är inte bara positivt att solen och värmen kommer.

4 kommentarer:

Anette sa...

Usch, att bli vittne till såna saker är vidrigt. Jag och min kompis Jenny råkade ut för samma sak i Rom. Man blir rädd, förbannad, äcklad och det hänger kvar liksom. Blä!

Sus sa...

Men gud! Fan usch.
Jag har sluppit sånt skit.
Måtte jag slippa det i fortsättning också. OCH mina tjejer!

Bina sa...

Jag hatar det latenta våldet som får oss kvinnor att göra andra val än vi egentligen vill i vår vardag!

Men hurra för dig som ringde polisen på en gång! Hoppas de tar honom!

Z sa...

Hoppas de också tar honom. Så jag slipper ora mig nästa gång jag går där...