2010-05-25

När fan blir gammal blir han...

... fåfäng? Jag ska ju på lite hallaballou i om någon månad eller så. Och till det har jag helt plötsligt blivit fåfäng! Jag som redan är brun utan sol kände mig helt plötsligt lite glåmig. Eller kanske mer gul. Så jag tog bilen upp till fitness24seven(eller vad det heter) och la mig i ett... Tadaaaaaaaaaaaaaa: Solarium. Väl där kände jag mig helt ufo. Jag har aldrig(En gång är ingen gång. förutom en gång för kanske 10 år sedan och jag kommer verkligen inte ihåg varför jag gjorde det då)solat solarium förut. Och när jag gick därifrån efter 12 minuter kände jag mig ännu mer udda. Så jag liksom drog in magen och gjorde mig så liten som möjligt(inte svårt med tanke på att jag är en tvärhand hög)och liksom visslande ovetande småjoggade därifrån. Och hoppade att ingen såg en redan brun liten människa komma ut från solarierna(?) av alla ställen. Får se imorgon hur resultatet ser ut. Kanske blev jag lite brun. Are. Kanske har jag förvandlats till en soltant som är så där rynkig. Kanske syns det inget alls. Ska jag då göra om det?
Frågorna är många och den som lever får se.
Och det där med linserna det skiter jag i. Att hålla på att peta i ögonen är inte min kopp of te. Och att dessutom göra det efter ett glas vin känns ju något risky. Dessutom såg jag ut som om någon hade hällt rödfärg i ögonen efter en timmes ur och i sättning av dem. Och det känner jag att just den nyansen kan jag vara utan. Jag ser hellre alla lite lagom suddigt och får kisa. Eller tar på mig glasögonen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart kan väl ni "bruna" människor också bli glåmiga.
Även om ni inte går mot rosa/beige!
Det var modigt att kliva in på ett solarie dock.

fast du är väl en modig männsika du.....

Frida Gro sa...

Hihi, jag känner igen mig.

Sus sa...

En helg på Västkusten fick mig ogenomskinlig. Nu går det av bara farten.
Sedan har vi Grekland veckan efter den där helgen du vet.
Sen är jag klar.

Bina sa...

Ja, herre jösses vad glåmig jag tycker jag blir under vinterhalvåret. Jag vet att det är vår när jag måste börja blanda min vinterfoundation med min sommarfoundation, vilket inträffade för någon månad sedan eller så. Tror dock att jag hade en av mina rekordsomrar när det gäller brunhet den sommaren då du gifte dig. Det var sist jag var föräldraledig en sommar - jag hoppas att denna blir lika dan!