2010-05-28

Min mest effektiva tid är på morgonen

På kvällarna när jag kommer hem från jobbet är jag astrött. Jag har en massa planer. Jag ska pyssla. Jag ska städa. Jag ska tvätta. Och hänga upp tvätten. Jag ska betala räkningar. Bla bla bla. Men jag orkar oftast ingenting. Min tid är mornarna. Då vaknar jag innan sex och kan inte somna om. Idag gick jag upp och plockade istället för att bara ligga där vaken och vrida mig. Så nu har jag plockat och kör en maskin med disk. Men tiden går alltför fort. Klockan är redan sju. Och snart börjar dagens hastande. Men då hann jag med lite iallafall.

2 kommentarer:

Bina sa...

Du får göra som jag - ta på dig stay-ups så du orkar vara uppe länge och grejja!

Z sa...

Du jag är i ett j-la behov av stay-ups. På riktigt. Får fixa det imorgon dock....