2010-04-14

Trötta tonåringar

Det är inte lätt att vara prao och 14 år. Mitt jobb består ju till stor del av att lyssna och sedan intensivt göra mitt i kanske 10-15 minuter. Men mycket lyssna. Idag satt vi och lyssnade på en kvinna som pratade om en mycket tragisk händelse. Då ser jag i ögonvrån hur praon lägger ner armarna på bordet och sedan fäller hela överkroppen mot bordet. Kvinnan vi pratade med gav praon en snabb förvånad blick och när hon sedan tittade bort petade jag till praon med armbågen. I bilen på vägen hem sa praon att hon var trött. Och att hon inte blev pigg av att det varit så tråkigt där inne. Jag ser verkligen fram mot att få tonåringar i familjen om en 10 år. Jättemycket.

4 kommentarer:

annannadesign sa...

Haha, mina åttor är ute på Prao just nu - jag kan se halva min klass i den rollen du beskriver...

Ujuj!

Sus sa...

=0) Jag ser mina trötta elever framför mig.
Me love them!

Z sa...

Den förra åttan jag hade var med på en intervju med Mauro Scocco. På skivbolaget hade de bunkrat upp med en skål godis för han gjorde löpandebandintervjuer. Under den halvtimmen vi var där käkade praon upp allt godis i skålen! men han la sig inte ner och vilade lite mitt under intervjuen iallafall... Föredrar att de äter godis mot att de visar sin trötthet... Men imorgon ska jag som handledare aktivera praon mera!

Bina sa...

För att motverka trötthet hos praon och underlätta för dig kan du ju sätta stegräknaren på praon och så kan hon gå någon vända runt huset under intervjuerna. Du kan ju hojta på henne när det är dags att fota. Praon kommer inte somna, få lite syre och rent av bli pigg och du får lite extra steg på räknaren!