2010-03-25

Drippetidropp

Dripp dropp. Dripp dropp. Vad är det som låter? Läcker det någonstans? Somnar nästan om i tron att det var en dröm. Dripp dropp. Dripp dropp. Öppnar ögonen igen. Tänker. Kollar på klockan 05.21. Ropar på mannen att hans mobil ringer(drippetidroppet...). Mannen rusar upp och inser att han sovit över.

Reflektioner:
Mannen sover extremt hårt, han vaknar inte när barnen kommer in och pratar på morgonen klockan 06. Hur tänkte han då när han satte sin telefon på ringning med ett tyst litet drippetidropp???? Om det hade varit jag som skulle åka till Götlaborg hade jag satt den på en signal jag iallafall skulle vakna till.

Nu hann mannen till tåget. Som förövrigt nästan inte gick för rälsbrottet. Jag? Jag tog en 50 minuterspromenad och gjorde 100 situps innan klockan blivit 7.

Inga kommentarer: