2010-02-03

Barnens rätt till egentid

Min man är bra på så otroligt mycket. Sova till exempel. Han sover som ingen annan. För att vara riktigt säker på att han vaknat idag för att få iväg barnen till dagis ringde jag hem 08.30.

Mannen: Jaa?
Jag: Ville bara kolla så du inte sov.
Mannen: Närå.
Jag: När gick ni upp då?
Mannen: 8.
Jag: Men gud!???! Sov barnen så länge idag?
Mannen: Nää, det tror jag inte. Jag tror de gick upp när du gick.(vilket var 06.40)
Men jag tycker det är bra att de får egentid ibland. De behöver det.

Men visst. Klart barnen ska ha egentid. Har vi vuxna det ska väl barnen också ha rätt med det. Bra att mannen slåss för deras sak. Det är viktigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahha!!!! Mannen din är så rolig. Gud vad jag skrattade när jag läste det här. Underbart :-D

/Kiki