2010-01-15

Till minne av Britta

Allt fler och fler av de som fanns med mig när jag var liten lämnar detta jordeliv. Tidigt imorse så somnade Britta in. Britta var min granne i skogen och blev efter några år efter mormors död min morfars särbo. Britta var speciell för mig. Vi hade interna skämt hon och jag. Sa Glad påsk fast det var mitt i sommaren och sånt. Hon hade ett spel som var roligt som vi spelade hur mycket som helst. Hon var med alla sommrar vid sommarstugan med morfar. Inti och jag var och hälsade på Britta i söndags. Jag kände konstigt nog att det var bråttom. Sa till mamma att vi fick se om hon orkade fram till sin 88-års dag nu i slutet av månaden. De höll inte med mig, de trodde hon skulle orka längre. Men inte. Jag är så glad att jag fick krama om hennen och prata med henne. Efter morfar dog för nästan precis ett år sedan blev Britta mycket sämre. Snabbt. I sommras flyttade hon till samma rum som morfar bodde i på byns äldreboende. Och nu så har de förhoppningsvis kanske träffats igen på ett ställe långt härifrån. Idag till middagen tände jag ljus och drack ett glas vin och tänkte på allt bra som Britta och vi hade tillsammans. Hej då Britta! Glad Påsk på dig! Jag saknar dig redan!

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Beklagar men vad härligt att du hann krama om henne... Kram

Sus sa...

Kram Z!