2010-01-31

Nu vet jag!

Förra året i början av April var Mannen ute och joggade i skogarna runt byn norr om Dalälven. Han kom tillbaka lite skärrad och trodde han sett björnspår. Ganska stora sådana. I snön och i gruset. Jag har sedan dess känt att det nog inte var björnspår trots att Mannen och hans mamma var helt säker på det. Det var ngt som inte stämde helt enkelt! Nu när jag satt på toan så kom jag helt plötsligt på varför! Bara nästan ett år senare. Björnar går ju i ide från Oktober till Maj! Visst kan det varit ngn stackare som vaknat en månad innan, men inte troligt. Jag tror det var en varg. Men tänk att det tog ett år för min tröga lilla hjärna att komma på det. Det låg där bakom hela tiden, men först nu kom jag på det! HA!

2 kommentarer:

Sus sa...

Haha, du är ju lika seg i kolan som Sus.
Hon fattar aldrig någonting =0)

Z sa...

Men det fanns där bakom liksom. I huvudet. Där någonstans. Jag tror inte jag skulle bli anställd som kriminalpolis direkt. Men va fan....