2010-01-02

Jag har orimligt höga krav på mannen

"Det blir jobbigt för mig när frugan sätter i gång."
Så sa han. Mannen. Efter att jag för två timmar sedan frågat om han kunde kolla på tv.nu vad det var på tv ikväll. Efter två timmar frågade jag igen. Och naturligtvis hade han inte kollat. Då kläckte han ur sig det. Det var inte direkt jordens mest svåra begäran. Eller jobbiga. Men så är han min man. Inte så sammarbetsvillig i vissa fall. Jag gjorde ju närmare 40 handgjorda julkort. Själv. Och skrev små personliga hälsningar i alla 40. Själv. När jag(själv) sedan skulle skriva alla adresser på kuverten visade det sig att jag inte hade alla adresser. Bla till mannens mamma. Jag bad honom att fixa den. Inte då. Inte ens gjort än. Fick göra det själv. Men ni vet. Det blir ju så jobbigt när frugan sätter igång. Sånt vet ju alla....
(och jag vet jag valde själv att göra så komplicerade julkort, men lite hjälp kan man väl kräva ändå?)

4 kommentarer:

Pernilla sa...

HÖG igenkänningsfaktor... :)

Bina sa...

Tips! Jag gjorde det i några år, men nu har jag inte hunnit, men det fungerade mycket bra: skriv in alla adresser på ett word-dokument, tre spalter och så köper du etikett-papper (med tre spalter) och skriver ut adresserna på dem. Så enkelt och snabbt och det gick snabbt att ändra när folk flyttade.

Kajsa (skriver under pseudonym A.N ;-) sa...

Tänk, precis den känslan du har nu, har jag också haft. Mer än en gång.

Nina sa...

Such is life. Men de är bra på annat....