2010-01-26

Trappgalningarna

På mitt jobb hittar de på olika roliga tävlingar då och då. Just nu har de trapptävling. Vårat kontor ligger på 6:e våningen. Insatsen är 50 spänn per tävlande. Antar att vinsten är den gemensamma potten. Tävlingen avslutas till OS. Nu är det ju alltid så att det är vissa som tar tävlingarna på allvar. Riktigt jävla allvar. De åker hissen ner springer upp, åker hissen ner springer upp, åker hissen ner springer upp. Ni fattar. En i min grupp är med på detta. Förra måndagen gick han upp 21 gånger! 21 gånger! Jag DÖR nästan efter att ha flåsat mig upp en gång. Jag visste att det finns galningar så jag anmälde mig inte ens. Tex när de hade cykeltävling så cyklade samma kollega från söderort över Södermalm och ut i söderort igen för att samla lite extra poäng. Men tävlingen har fått mig lite peppad. Jag har bestämt mig för att gå upp minst en gång om dagen. Men där gå faen i mig min gräns för den där trappan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Who the heck is that?????!!!
//Kicki

En helt vanlig man sa...

Är insändarredaktören med?

Bina sa...

Ursäkta mig, men jag hoppas de flexar ut när de håller på och springer i trappor och inte gör det på arbetstid?!

En helt vanlig man sa...

De blippar 8