2009-12-14

Leksaker- för pojke och flicka

Jag surfar runt just nu och kollar efter eventuella julklappsuppslag på olika sidor. Oavsett om de är pojkar eller flickor. Många av de etablerade leksaker är kategoriserade i röda och rosa kartonger= för flickor och svarta och blåa kartonger= för pojkar.
Jag måste ha missat ngt. För jag trodde att leksaker var till för BARN. Oavsett kön. Bara detta gör mig så irriterad att jag blir avtänd att ens titta efter leksaker. Så det kanske blir ngra ihopvikta pappersleksaker barnen får som jag gjort själv på julafton. Vem vet.
Troligen  blir det väl en massa plastleksaker och en massa intelligensbefriade saker de inte tycker är skojiga för jag fastnat i julhysterin och leksaksaffärernas dåliga annonskampanjer. Men att önska sig ngt annat är inte förbjudet. 

2 kommentarer:

Johanna sa...

Visst är det irriterande! Hemma hos oss kollar barnen knappt i leksakskataloger, fast av anledningen "det finns inte så mycket lego i den". De kollar bara i legokatalogen... Jag gillar lego, fast man skulle önska att det fanns fler "tjejgubbar " bland poliserna och brandmännen (jo, prinsessan Leia har vi!).

Anonym sa...

I inclination not concur on it. I assume warm-hearted post. Particularly the title attracted me to study the intact story.