2009-11-29

Underverket


Så här blev vårat alldeles eget underverk. Igår frågade Mannen mig vad jag ville egentligen få ut av städandet eftersom jag var så grinig. Jag svarade att jag ville få en advent där allt är fint så vi kan ta det lungt och stilla. Han gapskrattade mig rakt i ansiktet och sa realistiskt att en sådan advent kommer jag aldrig få. Och det är sant. En lugn advent med Keiru och Inti finns inte. Jag vet inte vad jag tänkte på. Därför är jag så nöjd med dagen som varit. Vi har knappt lämnat huset. Inti har fixat adventsljusstaken. Vi har städat, barnen har lekt och hällt ut alla leksaker som går att hälla ut. Vi gjorde klart pepparkakshuset och jag har satt upp stjärnorna. Och nu i mörkret glimmar det trivsamt i alla fönster. Detta toppade vi med pizza och sallader nu till middag! En perfekt första advent om någon nu undrar! Och dessutom stack Mannen iväg och köpte artifeiciella värmeljus som vi nu satt i vårat mästerverk pepparkakshuset! Trevlig advent på er alla därute!

5 kommentarer:

Sus sa...

Men titta vad fint!!!

Bina sa...

Värry najs!

Z sa...

Tack!!! Vi är nöjda! :-)

Hökis sa...

Mysigt. Har glömt bort att det blir jul snart. Det där med pepparkakshus är ju en riktigt bra ide, jag snor den ;o)

Z sa...

Hökviken: det gör du rätt i! Det var jätteroligt och sedan är man så där stolt nöjd över det! ;-)