2009-11-20

Supertalangen


Härom dagen träffade jag en liten kille, Elliot Carnello, som gjorde stort intryck på mig. Han är 14 år och tränar tennis 6 dagar i veckan , ett tennispass på förmiddagen, ett på eftermiddagen och ett fyspass på morgonen. Han bor inne i innerstan men åker kommunalt varje dag till Södertälje. Han går i distansskola, men klarade ändå av läxorna. Han siktar på att bli världens bästa tennisspelare. En mer målmedveten tonåring tror jag aldrig jag träffat. Han verkligen tyckte tennis var roligt dessutom. Han började spela när han var 9,5 år. Lite sent som han sa själv, men det kanske gör att han orkar hålla ut de där jobbiga tonårsåren. Han har även en lillebror, Lancelot, som också spelar tennis. Han är 8 år. Och det finns en film på youtube där han är 6 år och spelar som ett proffs. Jag vet inte, men det var något med Elliot som verkligen får mig att tro att om en 5-8 år kommer han vara en av de bästa i världen. Jag har träffat många små talanger och fotat dem, men de är mycket få som går hela vägen. Den enda som hitintills har gjort det är Sarah Sjöström. Men jag tror på Elliot. Jag lovar, ni kommer alla få höra det namnet igen. Kom ihåg var ni hörde det först!(Eller i allafall typ först.. )

Inga kommentarer: