2009-11-24

Listan blir kortare

Jag har börjat med mina julkort. Jag har pysslat klart dem. Nu ska jag bara fixa själva fotot till dem och skriva dem. Jag tog fram den röda boken jag har. Den jag noga antecknar inkomna och utgående vad gäller julkort för varje år. Så alla ni där ute, ni är noga bokförda om ni har skickat julkort eller ej... Så skriver jag noga upp vilka vi skickar till också. Samt att jag buntar ihop alla julkort vi får varje år och lägger i en låda med snöre omkring... Så vet jag vilka som jag INTE behöver skicka till eftergående år. Där satte jag press på er.... I år när jag gick genom förra årets skickadelista så inser jag att under året som gått sedan förra julen har två människor i min närhet lämnat denna jord. Min kära fina morfar och Ulla B. Jag har varit lyckosam och sluppit detta innan. Att människor som står en nära dött. Morfar dog i början av februari och jag och barnen hälsade på honom på sitt ålderdomshem en vecka innan han fick sin stora stroke och sedan sakta tynade bort. Ulla var jag och Inti och hälsade på samma ålderdomshem 4 dagar innan hon dog in i sömnen. Jag vågar inte riktigt tänka på det, men jag undrar stilla hur 2010 kommer se ut och hoppas hoppas hoppas att min nuvarande julkortslista kommer vara intakt. Att jag ska få slita ihop julkorten i samma antal som i år. Men morfar och Ulla, ni ska veta att ni inte är glömda. Jag tänker på er ganska ofta och ni kommer alltid finnas hos mig även fast jag inte kan skicka julkort till er i år.

6 kommentarer:

Bina sa...

Min lista blir kortare varje år för att jag får färre riktiga julkort och fler julkort via mail. Men de julkorten belönas inte med riktiga julkort.

Z sa...

Jag skiter faktiskt i det, jag gillar att göra kort och jag vet att folk blir glada om de får ett riktigt kort. Däremot kanske inte alla får samma fina handgjorda kort med bild på killarna... ;-)Så lite sanning är det i mitt hot om att jag listar folk.... Hehehehehehehe!

Anonym sa...

HJÄLP. Jag antar att jag är svartlistad för längesen....
Mne om du får av mig i år får jag av dig då ;-)

Kiki

Z sa...

Du har väl fått varje år? Du är enda undantaget. Inte kan man bara skicka ett vanligt kort till en fotograf heller???!!!!!! ;-)

Bina sa...

Jahaja. Så det finns alltså undantag från listan? Prestationsångestundantag till de som inte skickar julkort men som får ett ändå för att de tillhör yrkesgruppen fotografer?! Orättvist i allra högsta grad. Tur man skickar julkort till dig då, för en stackars socionom lär väl inte tangera Zoilas julfotosprestationsångest antar jag utan hade utan pardon strukits från julkortslistan ; )

Z sa...

Fotografer OCH systrar... En socionom hade struckits från listan, men inte systrar!!!!