2009-10-25

Fågelholken

Så igår var den stora överraskningsdagen. Mannen fyller 35 år snart och i 1,5 månader har jag planerat och grejat med ett överraskningsparty. Av 16 inbjudna kom 12 stycken. Men jag har fört mannen bakom ljuset, gått bakom hans rygg och ljugit för honom. Och det lönade sig BIGTAJM! Igår när han, efter en hel rad lögner lockats till uppsamlingsplatsen, kom fram till oss såg han ut som en fågelholk med en min som var helt obetalbar!!! Han förstod verkligen inte varför alla stod där vid en "Kakelbutik" i Älvsjö industriområde. Inte ens när jag berättade att det här var en övverraskningsdag/fest för honom förstod han vad som pågick! Efter det körde vi femkamp med sumobrottning, basketkast, tjuridning, gissa ledmotiv, airhockey, gokart och så hem till oss för italiensk buffé, vin och gt:s! Några fina tal hölls och några dansade lite, några snackade lite och det var lite visning av boden och hojjarna för intresserade. En superlyckad kväll för mannen. Ett gäng sov över medans andra fick åka med en taxichaufför med kastanjetter och lambada på högsta volym till stan runt 4 i morse! På förmiddagen blev det frukost och sedan skingrades vi för vinden efter en mycket lyckad dag och kväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vad KUUUL det lät! Då lönade det sig verkligen ditt planerande och fixande och trixande som du kämpat med på sistone :-D.
Å den fågelholksminen skulle jag ge mycket för att få se :-D
/ Kiki

Sus sa...

Ockelbofolk? Eller bara vanligt folk?Det är ju en viss skillnad liksom.

Z sa...

Kicki: Det var verkligen värt allt!!!
SUS:Ockelbofolk! Endast! ;-) Och jag håller med. Det är en viss skillnad. Hehehehehehe!!!!!!!!!!