2009-10-03

Misshandel

Igår träffade jag en polis som pratade om det stora mörkertalen vad gäller våld inom familjen. Han berättade att om det förekommer våld inom familjen och det finns barn i närheten så finns det INGENTING som säger att det är bättre för barnen att kvinnan och mannen stannar ihop(eller kvinnan ovh kvinnan eller mannen och mannen) "för barnens skull". Tvärtom. Polisen har träffat barn som är under tio år som bara vill dö. På riktigt dö. En hade skrivit en sång till sin mamma så hon skulle förstå varför han ville dö och att han älskade henne och att det inte var hennes fel att han hade tagit livet sig. Polisen kom innan barnet tog livet av sig och när de kom dit så sjöng barnet sången för polisen. Det är så hemskt att trots jag var och pratade med polisen genom jobbet började gråta. För alla stackars barn och kvinnor(det finns visst män som blir misshandlade av sin partner också, men de var i citydistriktet under 1% av alla anmälningar förra året)som är med om något så hemskt. När jag kom hem kramade jag om mina barn lite extra och tänkte "Fan vad bra liv vi har ändå!".

1 kommentar:

KaosJenny sa...

Helgräsligt och likväl så finns det...