2009-09-12

STÄDPATRULLEN

Jag har en gammal moster som heter Ingeborg... Närå. Jag har en moster. Och hon är supersnäll. Men ibland är hon lite väl snäll. Och vill alla gott lite för mycket. Hon har en dotter som ganska nyligen flyttat med sin familj(barn och sambo)till en ny lägenhet. Nu tyckte moster att hon behövde hjälp med att städa sin lägenhet. Nu när min kusin lägligt var utomlands. Så hon sa åt min mamma att de skulle överraska henne. Genom att gå in i lägenheten när sambon var på jobbet med en huvudnyckel till huset och städa lägenheten. (Hemfridsbrott?)Jag vet inte, men jag hade inte uppskattat denna lilla överraskning SÅ mycket. Min pappa var dock klok nog att inse detta så han tvingade mamma ringa sambon och fråga så att det var okej. Han sa att de precis hade städat, men visst. Så de gjorde det. Och det var SÅ nödvändigt. Säger städpatrullen. Men de hör till en annan generation och har inte längre småbarn utan all tid i världen för de är pensionärer. Undras verkligen om det var en positiv överraskning eller om det var en... Ehmmm... Mindre positiv överraskning. Jag vet vad jag tyckt.

3 kommentarer:

Bina sa...

Har bröllopsöverraskaren övergått till att vara städöverraskare?

Z sa...

Jupp!

fjortisensmorsa sa...

Fy, vad jobbigt!! Skulle inte gilla det. Sv: Jag jobbade som personlig ass. åt två elever på Hola, måste varit runt -88..ja, jag är gammal! ;-)