2009-09-15

Schizobarn

Inti ville spela Star Warsspelet, men det fick han inte. Såklart bröt han helt ihop. Och gnällde, grät och beklagade sig. Det nya Wii-spelet var SÅ mycket svårare. Det enda han kan spela är Star Wars... Yada yada yada... Jag sa att han inte fick spela det. Punkt slut. Inte förhandlingsbart. Då kommer hotet.

Inti: Mamma, om jag inte får spela Star Wars så andas jag på dig och smittar dig med min sjukdom!!!!!

Jag erbjöd honom att göra det och sa att jag inte var rädd. Ngr minuter senare kvittrade ungen som en glad fågel.

Inti: Mamma, du är världens bästa mamma!!!!... Mamma..? Jag är på mycket bättre humör nu! Bara så du vet!
Kids....

2 kommentarer:

Bina sa...

Visst är det fantastiskt hur lätt föräldraskapet blir om man orkar vara konsekvent! By the way, du kan hälsa Inti att han kan komma till moster och kusinerna - då kör vi Star Wars i flera timmar så kan du ta hand om bebben ; )

Z sa...

Ja vi hade ju tänkt komma till helgen.... Om bara det där lilla miraklet kunde titta ut någon gång! Om den hade passat deadline hade det passat hur bra som helst att vi kunde komma nu till helgen!!!! Men vi får väl sikta på nästa helg:-)