2009-09-07

NÄR MAN ÄR POPPIS

Det spiller över ibland. Idag var jag på en pressträff med hela alliansen. På en skola. Ungarna var helt GALNA! De skrek efter Fredrik.  Verkligen skrek och tjöt. "Freeeeeeeeeeeeeeedrik!" Som om det vore en rockstar. Efter pressträffens första del var över och alliansen träffat elever och fått intelligenta frågor/påståenden som: "Min mamma tycker vi får schemat för sent. " och "det luktar kiss i omklädningsrummen"kom det ngr små autografjägare fram till mig och kollegan och frågade:

Barn: Kan jag få din autograf?
Jag: Ja, det kan du väl, men den är HELT meningslös och värdelös.
Barn: Men kan jag få den?
Jag: Mmmm. Visst.

Stackars barn. Om hon bara lyckades samla mig och mina övriga kollegors autograf. Och missade Frippe, Maudans, Jannes och Görans. Vilket aber.

4 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Tror jag har din nånstans

Z sa...

What???????????

Sus sa...

Det är aldrig, aldrig någon som frågat efter min.
Hmpfrmprfmpr..

Z sa...

Sus: Kan jag kanske få din??? ;-)