2009-09-18

Kvack kvack

Veckans kvackis har väl varit Anna Ankas lilla åsiktsutspel om manligt och kvinnligt på Newsmill. Hon säger bla att "svenska pappor är tragiska med sina blöjbyten och sin jämställdhet." Jag har mött sådana personer i livet som är som Anna Anka. Dvs har samma sätt att resonera om olika saker. Det spelar ingen roll hur man motargumenterar eller vilka exempel man tar upp för att motbevisa deras teorier. Det är som att snacka med en vägg. Därför tycker jag att den uppståndelse Anna Ankas kvackande har resulterat i är lite överdriven. Det känns onödigt att bry sig om henne. Att lägga energi på hennes åsikter känns.... Onödigt helt enkelt. Ändå sitter jag här och skriver ett inlägg om människans åsikter... Det är svårt att inte bry sig... Och jag hoppas hon accepterar KD:s inbjudan till henne att vara politiker hos dem. Så slipper man ha dem med i fajten om rösterna nästa år.

2 kommentarer:

Sarah sa...

Hej där! Kul att du kikat in hos mig - får du gärna fortsätta med! Och tack för upplysningen - har faktiskt inte alls tänkt på det! Är själv en ordmärkare, till mina vänners förtret....men i detta fallet har jag ju gjort en blunder!! Har nu rättat till det! Mvh MOTOcrossänkan/Sarah. Kram!

KaosJenny sa...

HaHa, det skulle göra oss alla en tjänst om hon joinade KD... Perfekt... Kanske borde finns det fler vi skulle kunna lura in i politiken på "rätt" ställen...