2009-09-04

ATT RINGA 118 100

Om jag ringer 118 100 är det antagligen för att jag vill ett telefonnummer. Som DE ska hitta åt mig. Ville ha ett nummer i bilen så jag kunde ringa och samtidigt vara en trafikfara på väg ut på ett jobb. Så jag ringde 118 100. Som inte hittade det. Först hörde människan inte att jag sa Kjellberg. "Det finns inga Schellberg i Norrköping" sa hon. (Vilket är förståligt, vilka vill heta Schellberg?).  Då fick jag säga deras hemnummer. Då hittade hon. Men inte numret till sommarstugan.  Så då fick JAG hjälpa henne med att jag hittade det på eniro.se. Och säger under vilket av namnen i familjen JAG hittat det. Knappeliknapp.... "Ja här är det" sa hon. Och kopplade mig. Utan att fråga om jag ville ha numret sänt via sms. Det var upptaget. Svordom svordom svordom. Men efter ett tag kom det ett litet sms så jag kunde ringa mitt samtal. Undras om de tog betalt för den upplysningen....

2 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Ett nummer räcker

Martina sa...

Är det säkert att du inte ringde fel och bara ringde till en stackars tant i Säffle som inte vågade säga nej till att hjälpa dig???