2009-08-19

TJÖTA

Idag tog Inti och jag cyklarna till skogen för att plocka kantareller. Efter att en cyklist plingat infernaliskt och hållit på att köra på Inti var jag lite på hjugget. Inti är ju bara 5,5 år och har väl så där koll på trafikvett. Jag är snart 34 år och en ibland väldigt tjatig och orolig mamma.

Jag: Inti håll dig på rätt sida och cykla nära sidan!
Inti: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA MAMMA!!! JAG VET!!! TJAT TJAT TJAT! DU BEHÖVER INTE TJATA!!!
Jag(känner att jag tjatar men tycker det är befogat.): Jag vet! Men du verkar ju inte lyssna så bra eftersom du inte gör som jag säger. Uppenberligen.
Inti: Okej mamma, men jag hör vad du säger jag är bara lite sakta när jag gör som du säger! OKEJ?!!!!?
Jag(ler): Okej, jag förstår. Jag ska verkligen försöka sluta vara SÅ tjatig... Jag lovar.

2 kommentarer:

Bina sa...

Han är väl för skön! Det ska jag säga om någon säger att jag har glömt bort något; att det har jag inte alls det tar bara lite tid för mig att göra det!

KaosJenny sa...

Ha Ha, Mm, den knycker jag rakt av tror jag... Kan nog skyla över rätt mycket