2009-08-16

SPEJS

Idag sålde mannen sin motocross. Han gjorde det med ledsen blick men med x antal tusen mer. Mannen sa när han kom in att det skulle räcka för hela familjen till en Thailandsemester. Men inte en enda liten chans att han skulle lägga de pengarna på familjegrejer. Det finns inte. Närå, imorgon ska han gå till banken och sätta in dem på sitt crosskonto. Nu får vi dock in alla grejer utan problem i boden som bor där i allafall. Jag försökte lite nu ikväll säga att vi kanske iallafall kunde åka på en resa. Nope. Nu hoppas hela familjen på att dollarkursen ska sjunka så vi kan imoportera en ny hoj i vinter från USA. Jupp.

2 kommentarer:

Bina sa...

Det gäller att prioritera rätt! Tänk vad skönt för honom att sitta på pensionärshemmet och tänka tillbaka; vilken tur att jag hade alla de där motorcrossarna som jag fick åka fort med i alla fall. Tur att jag inte åkte med min fina fru och mina fina kids på en härlig resa medan barnen var så små att de fortfarande ville umgås med oss...

Z sa...

Eller hur???! ;-)
Fast samtidigt ska han ju inte sitta där på hemmet och ångra att han inte fick förverkliga sin dröm med att köra cross heller...