2009-08-10

EN TUR I SOLNEDGÅNGEN






Mannen: Ska vi ta en tur på hojen?

Jag: Ja, jättegärna älskling!


Och såg framför mig hur vi åkte med vinden smekande i ansiktet och solen värmande mot oss på en vacker väg genom södra delarna av stan.



1) Vi svänger direkt av in i skogen.Och efter kanske 10 minuter välter vi för att vägen är så skumpig.
2) Efter ytterliggare kanske 5 minuter (jag går då)fastnar mannen och motorcykeln i leran mitt i skogen.
3) Jag får gå med mina mc-kläder, doc Martinskor med stålhättor och hjälmen genom skogen i kanske 20 minuter. På väldig stenig och bumpiga vägar. Någonstans mitt inne i skogen frågar mannen om vi ska vända. Tror inte det efter så mycket ståhej.


Vi är båda genomsvettiga när vi kommer fram till stenhällen där allt lugnar ner sig och vi kommer ut på en riktig väg igen. Inte riktigt vad jag tänkte mig när jag sa ja till att åka en sväng. Sen åkte vi till ett mc-fik och drack läsk och åt en mazarin. I solen. Med vinden i ansiktet och solen värmande. Slutet gott allting gott!

Inga kommentarer: