2009-07-07

TÅLAMODSPRÖVANDE

Ibland är det tålamodsprövande att ha barn. Ganska ofta faktiskt nu när jag tänker efter. Jag har hög smärttröskel om jag mår bra och en lite lägre när jag mår sämre. Jag tål mycket såsom tjat, trampa på leksaker, bus, bajsord, höra ordet "mamma, mamma, mamma, mamma, mamma, mamma" MÅNGA gånger efter varandra. Men något som kommer åt mig ganska fort är gnäll. Detta mycket jobbiga ljud på gränsen till gråt som gör att något börjar brinna i mig nästan direkt. Brrr.... Inti är speciallist på att gnälla. Antagligen för han märker att det kommer åt mig. Han får reaktion nästan direkt. Jag vet inte hur jag ska komma till rätta med detta gnällande. Ska jag lära mig leva med det eller ska jag orka ta gnäll-striden var eviga gång? Vilket i såfall blir ganska många strider per dag.... Hur gör ni där ute?

1 kommentar:

Emilia sa...

jag hatar gnäll också,men här skriks det mest just nu Jä*lar va irriterad man kan bli på det....försöka köra bil när en 3 åring röjer i baksätet...eller laga middag med någon som gång på gång ska bita en i rumpan....