2009-07-07

STORA PLANER

Jag har vänner. Vänner som har liksom en plan när de köpt sina hus. De vet vad de ska göra och hur de vill att deras hem ska se ut. Vi köpte ett hus och har i stort sett inte gjort ett dugg mer än att byta tapeter. Sedan har det liksom blivit lite hit och dit med designen inne i huset. Ingen plan. Jag vill också ha en plan så jag kan få ett fint hem. Som mina vänner. Men det ahr liksom int funnit tid till det mallan ammning, bajsiga blöjor och sömnlösa nätter. Idag var vi på IKEA. Och drömde om garderober och oliks smarta system som sväljer våra kläder och leksaker. Och så köpte vi 12 nya glas och 6 nya äggkoppar. Så när jag kom hem så rensade jag ur ett skåp. Rensa ja. Det skulle vi verkligen behöva göra. I minst en klädkammare och i okänt antal köksskåp. Fast vet ni? Det är sommar så ett skåp får räcka för idag. Iallafall till jag känner för att ta tag i nästa. Skit i planen. I allafall just nu. Jag har semester. Jag behöver inga planer. Fast det skulle vara trevligt att ha något slags mål i allafall...

Inga kommentarer: