2009-06-04

PUNKARE INGET ALTERNATIV

Idag var jag ute med reporter och åkte runt i de fiiiiina kvarteren i Bromma. Vi åkte runt i över en timme bland alla fina husen. På väg därifrån snickesnackde vi lite.

Reporter: Jag är så splittrad när det gäller de här områdena. De är så hemskt borgliga. Jag menar tänk om man skulle flytta hit med sina barn och så skulle det inte gå så bra för dem i skolan... De kanske skulle bli punkare! Hur skulle det gå???!

Låt mig tänka lite, det värsta som skulle hända om man bodde i de fiiiiina kvarteren var att ens barn skulle bli punkare... Ja för en del kanske världsbilden är så. Konstigt och lite tragiskt att man tänker så. Jag kan tänka mig tusen andra grejer som skulle vara värre än att mina barn har egna tankar och åsikter... Men vad vet jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

punkare eller hårdråckare...fy bubblan...nästan hellre såsse...nä förresten hellre hårdråckare!

En helt vanlig man sa...

Journalist