2009-06-22

JAG KUNDE VARIT MÅNGMILJONÄR!

Idag har Swedbank kommit med en analys över hur mycket det kostar att ha barn. Ett litet gulligt troll kostar 1 miljon. Två små gulliga troll kostar 1,8 miljoner!!! Detta från att de är nyfödda till de fyller 19 år. Tackochlov att vi får barnbidrag och studiebidrag för de små rackarna för annars hade ett troll kostat 1,3 miljoner kronor och två små trollungar 2,3 miljoner... Detta är räknat på en familj med en bil. Om man har två bilar blir det 1 mille till. Det dyraste är dagiskostanderna och det billigaste är klassresorna som räknas på 25.000 för två troll. Och inga semestrar är heller medräknade... Men å andra sidan väger alla sömnlösa nätter med skrikande/kräkande/snoriga små troll upp det hela ganska mycket.... Nääää, det där med att skaffa en tredje går bort. Då har jag inga pengar kvar till då jag ska bli en glad pensionär.

2 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Jag har inga barn. Men inga miljoner heller.

sara sa...

Låter ju lite lockande att lämna bort ungen ibland alltså, och leva lyxliv.. Men jag ääälskar ju alla sömnlösa semestrar, skrik och trotts...