2009-06-04

HÖGER! ELLER VAR DET VÄNSTER...?

Appråpå inlägget under som jag i morse såg att jag skrivit vänster istället för höger i.
Jag har alltid varit ASDÅLIG på att skilja höger från vänster. När jag är ute och åker kan jag skrika HÖGER och vifta åt vänster och tvärtom.
Därför försöker jag nu lära mina barn vad som är höger och vänster redan nu i hopp om att de ska klara av att snabbt skilja på det när de blir typ 34 år.
Eller slippa rita HÖ resp VÄ på tummarna när de ska köra upp. Som jag gjorde....

6 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Jag minns en dag på ett övningsfält i Barkarby...

Z sa...

Vad gjorde jag där? Mer än körde som en kung?

Speja sa...

Va?! Finns det en till sådan?! Jag kan heller inte skilja på vänster och höger, får alltid känna efter med vilken hand jag skriver...och det vet jag ju åtminstone, att jag skriver med höger, alltså. När jag var liten och skulle dansa balett fick min mamma rita ett bläckstreck på höger handled för att jag skulle komma ihåg...Tack för kommentaren hos mig, här verkar också trevligt att vara, eller åtminstone hålla till ibland:)

Tingeling sa...

Jag har också alltid haft svårt med det där. När jag var liten slog jag av hörnet på vänster framtand och än i dag känner jag efter med tungan på det där (sedan länge lagade så klart) hörnet för att komma ihåg vilket som är just vänster.

Annars har jag förstås hjärtat till vänster och på söndag ska jag rösta ganska så vänster, dock inte allra vänstrast :-D

En helt vanlig man sa...

Roligast är ju att du inte ändrade i inlägget under

Z sa...

EHVM: Om jag hade ändrat det så hade detta inlägg varit för tråkigt. :-)
Hoppas du hade bra på Bruce.