2009-06-28

ASKGRÅ

Askgrå, är dagens färg. På mannen... För andra året i rad på marknaden här i den lilla byn norr om Dalälven går jag hem efter mannen på festkvällen. Idag mår jag helt okej fast jag gick och la mig 01.30 och barnen vaknade 05.30. Mannen mår väl.... Så där... Är det minsta man kan säga. Han har en askgrå nyans över kroppen och ögonen har en klädsam röd färg.
"Jag drack inte mycket igår" samt "jag dööööööööööör!Det är säkert!" har idag yttrats. Och så har drucikt upp sin lillebrors cola samt tagit alvedon. Allt med förhoppning om att slippa dö... Orutinerat och långdraget är min diagnos. Och dessutom har jag gått upp med barnen två mornar i rad så i morgon är det hans tur. Hoppas han går och lägger sig tidigt ikväll. Om han går upp överhuvudtaget vill säga.

1 kommentar:

Anonym sa...

siiiitbansligt!