2009-05-03

EKORRHJUL

Hur fan hinner ni med att leva alla ni där ute? Har jag råkat få färre timmar per dygn än alla andra? Jag hinner knappt blunda förens dagarna har försvunnit. Var är all tid som alla verkar lägga ner på hemmet, sina förhållanden, barnen och även på sig själv???? Hur hinner ni? Jag hinner inte. Jag försöker. Tror jag i allafall. Om jag skulle hinna baka bullar, städa, le sött mot barnen, kela med min man och dessutom träna så jag fick en snygg kropp skulle jag ha brunnit ut mig redan innan bullarna kom in i ugnen. Jag hinner knappt(oftast inte mer än till sidan 4) bläddra genom dagens tidning, så är det lunch och så hinner jag knappt röja upp efter lunchen förens det är middag och så hinner jag knappt röja av middagsbordet förens det hela börjar om igen. HUR hittar man tiden att leva på? Jag vet att jag lever. Att DET är mitt liv. Men jag menar hur hinner man med att njuta av ATT man lever? Ibland känns det verkligen hopplöst. Jag vill att barnen växer upp så jag kan få lite egentid utan att känna mig skyldig och som en tidstjuv. Samtidigt finns det inget mer ljuvligt än att gosa med Keiru i sängen eller busa med honom. Eller att få lägga sig och mysa med Inti på kvällarna. Jag vill inte att de ska bli stora. samtidigt som det stundvis är ALLT jag önskar. Fan vad svårt det är det är med balans i livet.

7 kommentarer:

Tesstamente sa...

Jag förstår inte heller hur ekorrhjulet sår runt runt utan att spinna ur kontroll och skjutsa iväg åt pipsvängen.. jag tänker nu närmast på föräldrar till yngre barn. Men jag hoppas du försöker ta till dig så mycket egentid som möjligt- det är ju JÄTTEVIKTIGT!

Nina sa...

Man måste ta pauser i ekorrhjulet!!! Fika mitt i röjet! Och prioritera egen tid (något jag som inte alls är bra på själv, men jag tänker mycket på det...)
Låt barnen leka själva. öva dig på att inte höra dem.
Förresten, när ska vi ses på lördag? För lördag var bäst väl?

Honungspojkens mamma sa...

Tack för att du skrev så fint i min blogg!

Vilka otroligt söta barn du har, och fantastiskt fina kort i din blogg.

Kram

Kim P sa...

Precis så där känner jag också och tyvärr har jag inget bra svar att ge. Baka bullar och dylikt har jag däremot prioriterat bort för länge sedan :-).

Anette sa...

Ja du Anna... jag känner igen mig i allt du skriver och det var ett dubbelt uppslag om precis detta i den lokla blaskan idag. Det är ett meck och allt det man tror om andra är just det - att man tror. Man ser leendena, man ser bullarna och de städade huset. Men man ser inte när folk bråkar på barn, på sin respektive, gråter i förtvivlan, svär och grunnar över om "livet ska va så här"... du är långt ifrån ensam. Det som är en tröst i det hela är att man inte alltid känner så - men tyvärr väldigt ofta.

Anette sa...

...alltså känslan av att inte räcka till och att tiden går för fort - inte att livet är ett
h-vete som jag tyckte att mitt inlägg precis andades.. :-)

Johanna sa...

Du, jag hinner inte... Här är det dammråttor i trappan, tvättstugan svämmar över, försenade födelsedagskort som ska postas och jobbväskan står i hallen och ger dåligt samvete - men barnen mår bra. Men det är så himla svårt att sänka sina ambitioner så de passar med själva livet...

Du, halvbra räcker! Kram Johanna