2009-05-22

DET DÄR MED ATT VINNA

Igår var det crosstävling igen. I Långtbortistan.
När vi väl vara framme och Mannen körde sitt första race konstaterade Inti med tyckasyndom-röst:

Inti: Pappa vet inte hur man vinner för han har aldrig gjort det.

När mannen sedan körde upp sig och kanske låg på runt 16 plats så var Inti jublande glad.

Inti: Wow! Pappa är ju jätteduktig, han kanske får en pokal trots allt!!!

Då hade jag inte hjärta att berätta att man får ingen pokal om man kommer på 16:plats. Hur det gick för mannen totalt? Det vill han nog inte att jag berättar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kör själv då !

En helt vanlig man sa...

Jag är en sån som älskar att tävla men som inte tycker det är ett dugg viktigt att vinna. Eller ok, lite roligt är det ju om man gör det. Men det är tävlingsmomentet som är roligast. Jag hejar på alla. På riktigt.

Z sa...

Anonym: Jag har absolut inga ambitioner i att tävla i ngt. Och jag tycker att mannens placering var jättebra.
JAg är INGEN tävlingsmänniska överhuvudtaget utan tycker som EHVM att det är roligt om det går bra för ALLA! På riktigt.

Kim P sa...

Äsch, man kan väl inte ligga på topp jämt? Och alla kan ju inte vinna, någon måste ju bli 2:a (eller 3:a eller 4:a eller 16:e....) också :-).

SV: MÄH! Jag tyckte bestämt att jag undanbad mig fler kommentarer i ämnet fjortisfylla ;-)