2009-04-19

Energi?

Kroppen och huvudet är inte riktigt med idag heller. Ingen energi. Mannen tog barnen och åkte och badade. Jag vill bara sitta och stirra ut i luften. Och hoppas på att jag genom ett mirakel kan få slippa jobba denna vecka. Så jag kan få vara med mig själv och bara ha det tyst. Och bara göra vad jag vill. Tror inte det kommer ske. Nu måste jag dessutom duscha för jag ska på årsmöte i vår samfällighet snart. Och ute skiner solen och jag skulle vilja bara sitta och läsa en bok. Fan.

3 kommentarer:

Bina sa...

Antagligen skriver jag detta när du redan är på årsmöte, men jag är helt övertygad om att årsmötet klarar sig utan dig, eller hur? Ingen kommer dö eller så, i värsta fall skjuts det upp till en annan gång kanske - so what?! Stanna hemma, gå ut och läs en bok i solen!

Och jag vet att du vet, men säger det ändå, du kan ju faktiskt sjukskriva dig själv under en vecka - låter som att du behöver det. Unna dig själv det så att du får återhämta lite kraft och energi. Jag VET hur svårt det är att de facto göra det, men det är bara du som kan stå upp för dig själv och ta ansvar för din hälsa. KRAM!

Ullis sa...

energiläckage!!!!! stanna hemma o laga hålen med fika o en god bok! puss

Kiki sa...

Sjukskriv dig!!!!
Det är precis det man behöver när det blir så där tungt. Se det som en investering. Annars blir det bara värre i längden.
Kram på dig och se till att bara få vara- ensam (eller iaf utan att behöva ta ansvar för någon anna än dig själv)!!!!