2009-04-07

Egen tid

Igår var jag och pysslade. Jag fick i uppgift av min psykolog att ha egna intressen=egen tid. Han tyckte jag skulle ha en två tre timmar varje vecka som jag lämnade hemmet och bara gjorde något eget. Det där har väl varit sådär med det då barnen varit sjuka i stort sett hela februari och mars. Men nu är de friska så U och jag träffades på ett pysselställe i de södra förorterna och pysslade järnet igår!!! Jag megapysslar och gör små kort och får alltid ihop en fem-sju kort sisådär. U är mera eftertänksam och designig. Hon sitter och tänker och passar in och har sig. Hennes blir as-snygga, mina blir lite sådär roliga.... Skitsamma, huvudsaken är att jag har hittat en hobby (och dessutom en hobbykompis)som jag trivs med. Så tack herr psykolog för att du fick mig att ta steget ut från hemmet och att du fått mig göra egna saker. Det betyder oerhört mycket för mig.

3 kommentarer:

Bina sa...

Det är en mänsklig rättighet att få ha egen tid, se artikel 23 och 24 i FN:s deklaration om mänskliga rättigheter!

Lilla O sa...

Bra att du hittat en hobby, det är svårt med egentid annars. För mig blir det mest böcker och bokcirkel. Borde träna, men det känns mer som måste än egen tid.

Ullis sa...

Jag äääääälskar att pyssla med dig som sällskap. Dina jättefina kort är bevis på ditt enorma tålamod med att pilla med småsaker. Jag skulle tussa ihop pappret å ställa mig och tröttglo på "proffspysslarna" och deras alla prylar. Pyss pyss!