2009-04-02

Bilnappning

Ont om jobb-bilar. En av kollegorna som inte jobbar i morgon hade bokat en. Frågade denne om bilen.
"Nä, jag ska ha den. Har ett tidigt jobb på måndag."
Jag som är som jag är går in och kollar på måndag hur tidigt min stackars kollega ska börja. Denne ska vara på plats klockan 9 och börjar jobba här 8.... Dvs att kollegan kommer med andra ord skita i att komma in på måndag morgon , reportern får ta sig ut till jobbet bäst den vill och kollegan tar bilen hem hela torsdag kväll, fredag, lördag och söndag.... Ja ja. Jag ska väl inte klaga. Men det är faktiskt inget att ta hem bilen för. Så gör ingen annan så varför ska kollegan göra det? Egentligen alltså.

1 kommentar:

Bina sa...

Jag är för rutiner! Har inte tidningen någon rutin kring när tjänstebil ska användas och när den inte ska det (typ fyra dygn innan tjänsteärendet är)?!