2009-03-20

Min moderna man

Igår när jag öppnade dörren så kom lukten av nybakta kanelbullar mot mig! Jaha vad gott tänkte jag, de har köpt bullar och kört dem i ugnen. Döm av min STORA förvåning när jag inser att det ligger tre(fyra)påsar med nybakata JÄTTEFINA bullar på köksbänken!!!! Mannen och barnen har bakat egna bullar så är ljuvligt goda och dessutom en fröjd för ögat att titta på! Jag var tvungen att fråga flera gånger om han fått dem av ngn, eller om hans mamma hade kommit lite tidigare för att baka.... Men nää, han hade gjort dem själv! Jag ÄLSKAR kanelbullar och har försökt baka dem ngr gånger med ett MYCKET mediokert resultat. Men dessa bullar var den finaste av bullar! Mjuka, goda och fina! Tänk att han lyckats dölja denna enorma talang i nästan 14 år!!!!! Gissa vem som kommer få göra bullbak oftare i framtiden??? Mumms fillibabba säger jag bara!

2 kommentarer:

Anonym sa...

I like! Jag kommer och länsar eran frys!!!!!

Anonym sa...

det gäller att inte bli överskattad, då kommer man igenom med ett simpelt bullbak....