2009-03-03

Mannen fick en riskaka i pannan

Det är mycket nu. Inti fyller år mitt i allt och vi tänkte att vi skulle handlat presenter i helgen som gick. Jo tjena. Noll presenter blev det. Så idag hade mannen lite tid att göra alla grejer. Att handla presenter, köpa våran solresa, hämta bortglömda skor sedan han slet av vadmuskeln(?)i baskethallen, köpa saker på en mchandel....Vad händer? Inti sjuk och behöver hämtas på dagis. Förra veckan skulle han fixa resan, klippa sig, fixa presenter till en fest, hämta skorna... Vad händer? Keiru kräks. Detta spiller ju även över på mig. Jag fick nämligen handla presenter till festen olika delar av STHLMs län. På typ 3 timmar innan festen i lördags. Idag jag fick 5 minuters lunch och köpte sedan presenter till Inti resten av min lunch. Så det är inte BARA mannen det är synd om. Man får ta lite skit till mans.
Ikväll är det min kväll. Ikväll är det första gången på kanske 10 år som jag ska göra ngt eget. Jag ska åka på klippochklistra-kurs. I tre timmar. Och då har mannen MAGE att klaga över att han måste offra saker att göra. Typ träna basket och inte hinna med att åka till mc-handeln!!!!!!!!!!!!! Då fick han riskakan jag åt på mellan ögonen. Om jag skulle skriva ner allt jag "offrat" för mannen och familjen skulle listan bli hyfsad lång. Det är ett understatement. Mannen insåg väl det också tillslut efter att riskakan ramlat ner från pannan. Och sa att han tycker det är roligt att jag gör ngt eget. Men det kändes inte riktigt som han menade det...?

Inga kommentarer: