2009-03-15

Kvällens bästa: Thåström

Kvällens roligaste: Döden i Schlager-SM
Kvällens bästa: Varför är du så tyst?
Kvällens mesta hoppande: Var e vargen?
Kvällens nostalgi: Alla vill till himlen


Okej, den som vet ser lätt att det ändå är de gamla låtarna som tilltalar mig mest. Men va f-n, det är ju dem som jag blev till till som människa. De var ju dessa som snurrade gång på gång under tonåren... Jag gillar "Skebokvarnsvägen 209" jättemycket. Den nya plattan "Kärlek är för de" köpte jag igår, men det verkar också jättebra. Såklart. Men det är som mannen säger. Han skulle fan i mig kunnat spränga hela Cirkus om han spelat lite mer hoppa-låtar som Alltid rött alltid rätt, Sura baya Johnny, Som eld, 800 grader, Staten och kapitalet... Jag kan hålla på i evigheters evigheter. Men nu gör han inte det. Men det är skitbra ändå. Vilken energi, vilken scennärvaro han har fast han är typ 53 eller så. Jag är lite sugen på att gå ikväll också, det skulle vara roligt. Men kanske lite mycket för en tant i min ålder....

Inga kommentarer: