2009-02-10

Svampkvinnan


En gång när jag var liten typ 11 år, hittade jag en stor svamp på väg hem från RIFs hemmamatch. Min pappa som var en liten lokalkorre ute i skogen åt lokaltidningen tog naturligtvis fram kameran och bilden valsade sedan runt i alla veckotidningarna samt Kamratposten och Lyckoslanten. Min man tycker detta är hemskt roligt. Så roligt att han smög dit och fotograferade av orginalbilden i mammas och pappas sovrum. Nu har han den som bakgrundsbild på sin Iphone. Och skrattar lite varje gång han visar mig bilden. Jag tycker det är lite jobbigt. Men mest lite sött att han tycker det är så roligt...

6 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Men undrar om svampen var så stor, eller om det bara var du som var liten...

Z sa...

Svampen VAR så stor. jag lovar.

Nina sa...

Åh, vilken fin bild! Vad söt du är! Vad är det för svapm undrar man ? Kom du inte med i Guiness rekordbok också...

Z sa...

Stolt fjällskivling. En mycket god matsvamp. Bara man steker hela hatten i smör och sedan kan man riva lite parmesan och strö över lite flingsalt och lite svartpeppar. Mummmmmmsssssssss!

Anonym sa...

Guuuud så söt du är!!!! Och vad stor svampen är!!

Anonym sa...

Sötaste tjejen jag sett på länge! kram på dig :-)