2009-02-04

Släkten är värst

Mina föräldrar är VÄRLDENS bästa föräldrar. Men de hör till en generation där man inte gillar konflikter. De undviker istället konflikter. Resultatet blir att saker bli gamla sura degar. Jag blir oerhört provocerad av detta. Nu har ju min morfar dött. Och på fredag är det begravning. Nu är 60% av alla inblandade sura för att de inte tillfrågats om olika detaljer ang begravning, mat och dödsannonsen. SUCK säger jag. Varför kan inte berörda personer bara lyfta telefonluren slå nummret och FRÅGA eller SÄGA TILL att man vill vara med eller har någon annan åsikt i frågan. NÄÄÄÄÄ!!!! Det GÅR inte! HELT omöjligt! Jag blir bara så aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhggggggggggggggggg! TOKIG! SÅ nu går istället mina släktingar omkring och är sura, gnäller bakom andras ryggar och gör sig själva till offer. Fast de själva kunnat fixa det med ETT ENDA SAMTAL! Nu kommer inte ens vissa på begravningskaffet efteråt bara för att de vill markera. Fjantar. På riktigt. Men vill de göra sig själva så illa genom att ägna så mycket negativ energi åt detta så visst. Men det är irriterande. Bara genom kommunikation kan detta fixas så enkelt! De är ändå vuxna människor. Jag hoppas att jag ALDRIG blir lika konflikträdd som dem. Aldrig.

5 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Det är på grund av sånt där som jag aldrig ska dö.

Z sa...

??? På grund av moster w?????

Bina sa...

Förstår att du blir trött, tur för morfar att han slapp höra - och om han kan det där han är hoppas jag han blundar och håller för öronen.

Annars kan det ju bli en intressant begravning med överraskningssånger och överraskningsdetaljer under både begravningsakt och begravningskaffe...

"Idaag är det baaara duuu å jaaaaag, idag är det bara vi tvåå"

Johanna sa...

Suck. Jag blir så trött på sånt tjafs och tyvärr finns det där i min släkt också...

Har svårt att förstå att man väljer att "markera" vid ett sådant tillfälle som en begravning. Vilken respekt visar man då, undrar jag stilla? Jag hoppas ni får en fin stund på fredag med din morfar i centrum och inte allt det där andra. Ska tänka på dig!

Anonym sa...

Fy sjutton, det där vet jag allt om och man blir både besviken och matt av sådant tjafs...