2009-02-09

Prickig liten korv


Jag har hört att när de är små får de inte så mycket vattkoppor... Stämmer inte. Keiru har fått lika många koppor på sitt ena ben ungefär som Inti hade totalt. Han har verkligen ÖVERALLT. I håret i ljumskarna, på snoppen, i munnen, på benen... Ja ni fattar. Det verkar klia mest i håret. Annars gnälls det mest. Jag vabar idag och imorgon. Mannen tar slutet på veckan som det verkar. Lite skönt dock att ta det så här nära ändå. Då har vi gjort det liksom. Nu ska jag krama min lilla prickiga korv ett tag!

5 kommentarer:

Bina sa...

Jag tror att de menar att det är riktigt små, typ bebisar, som inte får många koppor. Stora killen fick ju när han var tre månader, han hade inte så många, men eftersom han var så liten så såg det ganska prickigt ut ändå... Har ni Tavegyl hemma? Kan hjälpa mot klådan. Hälsa lillen!

Nina sa...

Lyssna på syrran! TAVEGYL är räddningen. Det fick mina killar hela tiden, även Finblomman i mindre dos. Jag har hemma om du vill komma och låna. Krävs recept.

Nina sa...

Jag menar det krävs recept för att få på apoteket. Jag kräver förstås inte recept...

Nina sa...

Jag menar det krävs recept för att få på apoteket. Jag kräver förstås inte recept...

Z sa...

Nina: Annars hade jag ett recept på g till dig.... ;-)
Jag kommer gärna förbi och lånar lite om det går. Jag ringer till dig!