2009-02-12

Märkligt

Märkligt det kan vara ibland. Jag har ju magkatarrproblem. Har haft det i mellan 10-15 år. Nu blev jag tipsad att det eventuellt kan vara en bakterie. En bakterie som inte är vanlig i I-länder som Sverige, men eftersom jag är importerad från Sydamerika så finns ju möjligheten. Jag säger möjlighet för det är precis vad det är. För om det är det går det att ta bort den med antibiotika och Losec. Och då slipper jag alla gånger då jag knappt kan stå upp. Nu vill jag ju naturligtvis kolla upp om det är så. Jag har då olika alternativ; Vårdcentralen, företagshälsovården eller min gudmors särbo. Jag googlade min gudmors särbo och vet ni, det visade sig att han jobbar på ... Tada! Min företagshälsovård!!!! Vilken slump!? Jag ringde hem och berättade entusiastiskt för mannen om detta konstiga sammanträffande. Jag sa säkert ordet "konstigt" 5-10 gånger.

Tillslut sa han: Var det något mer eller???
Jag: Nej. Men visst är det KONSTIGT?????
Mannen: Ja ja.
Jag: Nämen det var inget mer. Men det var konstigt??? Eller hur???
Mannen: Ja
Jag: Ja men hej då då...

Nu har jag dessutom suttit och tjatat om det för mina kollegor som sitter här eller råkar gå förbi....
Men visst kan det finnas en massa konstiga sammanträffande ibland?

2 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Ja, faktiskt. Som att han är din man... :o)

Anna - SIGNERAT.se sa...

Jag vill varna! Akta dig för vårdcentralen - för så här gick det för mig:

http://www.signerat.se/website1/1.0.1.0/11/1/?group=art_art_grp-s1/16

Men annars håller jag tummarna för det där.

kram en annan anna