2009-02-15

Krycka kryckostat krycka

Mannen hoppar runt på kryckor. Keiru utbrister emapatsikt aj aj aj aja aj när mannen kommer nära. Han har ont, men jag tror han trodde det var värre. Jag hoppas det inte är så farligt. Efter tre-fyra timmar på akuten kom han tillbaka med rådet att komma tillbaka om det svullnade upp. Det är dock en fruktansvärd skada han fått, det gör galet ont, vadmuskeln är helt slut och totalt av. För många andra skulle det innebära problem resten av livet men min begåvade man kastar nog kryckor inom en vecka eller två. Helt otroligt när jag tänker efter.

Doktorn ville sjukskriva mannen, men min man är av det lite hårdare slaget och sa direkt nej. Kommer att tänka på rallarna som byggde järnväg högt uppe i Anderna, tuffa satar. Jag som fru protesterade så klart, ville att han skulle vara hemma. Värktableter sa doktorn, vill du ha det? Opium baserat, för att bedöva smärtan, forsatte doktorn!!! Även till detta svarade min man nej till. Han är som ett äkta ädelträ, hård som granit.

1 kommentar:

Anonym sa...

granit=ädelträ (?) Lite opium tror jag allt...