2009-01-14

Tomtekaos


I helgen tog vi ju en tur till de östgötska skogarna. Mest för att hälsa på mormor och morfar, men också för att det var julgransplundring. Kul tänkte jag. Men förträngde jävligt väl att jag känner ju typ alla som bor i den lilla byn. På ont och gott. Man kan inte smälta in i mängden på ett så där litet ställe. Och alla som var där var ju typ ett år äldre eller yngre än jag eftersom vi nu alla lyckats yngla av oss. Så det var ett evigt hejjande och berättande om vad jag gör nu och vad barnen heter och hur gammla de är. Trevligt att ses och bla bla bla bla! Som tur var fanns en gammal och god vän där som jag kunde snacka med när inte barnen sprang runt som yra höns på golvet farligt nära julgranen. Till slut kom då tomten med den efterlängtade godispåsen. Och vilket kaos det blev!!! Som ni ser fanns det ingen organiserad kö där inte! Djungelns lag är det ordning i. Inte den ute i skogen inte....
Den som kan peka ut mina ungar får en godispåse av tomten!

Inga kommentarer: