2009-01-30

Neggopeggo

En del människor är nog födda med en negativ inställning. Och är dömda till att ha lite mer otur än alla andra. Idag satt jag och käkade snabbt en sallad i min ensamhet efter ett jobb. Satt brevid två tjejer(kvinnor?)runt 30 år. Den ena pratade nästan hela tiden medans den andra hmmm-ade med. Under de 25 minuterna jag satt där och tröck i mig salladen så kom inte ETT ENDA positivt ord ut ur den pratande tjejens mun. Det var svårt att ta körkort, det var jobbigt att gå bort på bjudning till en kompis för de hade jobbiga barn(även om de var HIMLA söta och gulliga), det var så svårt att jobba på en mansdominerad arbetsplats, det var jobbigt för hon varit förkyld nyss, det var jobbigt rent allmänt och det var jobbigt för hon brukade få magkatarr då och då. Inte för att det hade skett det senaste året, men det VAR verkligen jobbigt att få det vartannat år. Jag är förvånad över att den hmmmm-ande tjejen orkade sitta kvar och lyssna på allt skit den andra dumpade på henne så här på fredagseftermiddagen. En del är födda för att vara olyckliga helt enkelt. Och har det inte speciellt enkelt att låta sig själva vara lyckliga. Så tror jag.

3 kommentarer:

Bina sa...

Det h-e-t-e-r inte "tröck"!!!!!!!!!!! Det sa ni väl inte i din slumrande lilla miniby heller?! Det heter "tryckte"!

Anonym sa...

DET HETER TRÖCK!!!!!! TRYCKA TRÖCK TRÖCKTE ÄR BÖJNINGEN. SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT FATTA!/sf

Z sa...

Tröck är det!:-)
Klart vi sa det i min lilla håla! ;-)