2009-01-29

.....förmiddagen

Dessutom hade jag ett mycket viktigt möte imorse klockan 8. Jag var nervös. Så med klappande hjärta satte jag mig på bussen och visste inte hur jag skulle orka med den långa resan in till stan utan att kräkas. Men ibland får man lite hjälp på vägen. Vid spärrarna stod en av alla dagismammorna och ser smått förtvivlad ut. Hon hade glömt plånbok och busskort hemma. Och kom såldes inte genom spärrarna. Jag stämplande in henne genom spärrarna. Hon skulle åka hela vägen in till stan och nästan till samma ställe som jag. Så istället för att sitta själv nervös fick jag en trevlig stund med dagissnack och lärde känna en trevlig mamma lite mer än vad jag gjort innan. Innan vi skiljdes fick hon alla kontater jag hade med mig(60 spänn) för att kunna åka hem på eftermiddagen. Hur mötet gick? Det gick över förväntan och jag kände en STOR lättnad efter det.

Inga kommentarer: