2008-12-16

Ett kabinväsketrauma

Stackars mannen. Ikväll fick han två storgråtande killar att natta. allt började med att jag kom hemsläpande med årets julklapp. En kabinväska till våran firmaresa i Januari. Denna lilla väska visade sig vara en mycket rolig present för två små killar. Först var allt frid och fröjd. Sedan blev det ett himla liv när de upptäckte att man kunde rulla runt väskan. De ville båda rulla runt väskan. Först Inti sedan Keiru. Men Inti vägrade släppa från sig väskan. Resultat: Keiru gallskrek. Mannen taog då väskan slängde in den i en garderob och stängde dörren. Resultat: Keiru gallskrek så han tappade andan nästan. Mannen tar ut väskan och låter Keiru köra runt med den. Keiru skrattar som en sol. Inti kommer och sparkar på väskan. Mannen ryter till åt Inti att inte sparka på väskan. Keiru börjar gråta. Jag säger till mannen att han inte skulle sagt så för Keiru fattade att han fick tillfälle att gråta. Mannen kallar mig pickenickdöden. Sedan tar mannen Inti under armen och jag Keiru sedan bär vi dem båda skrikande upp till sängarna! Där lämnade jag scenen. Det är mannens kväll att lägga småpluttarna, jag la dem igår. Men jag tycker lite synd om honom. Ja det är alltid lika roligt att komma hem efter en hård dags slit!

Inga kommentarer: